LibreOffice [MK, 19/20]
Lekcja 2. LibreOffice Writer   LibreOffice Writer (...

LibreOffice Writer – korespondencja seryjna


Zadania

Zadanie 1. #

Otwórz w programie LibreOffice nowy plik arkusza kalkulacyjnego i zapisz go pod nazwą adresaci.ods. Zdefiniuj w nim 9 kolumn: tytuł, płeć, imię, nazwisko, firma, adres, kod, miejscowość, województwo. Następnie wypełnij 5 kolejnych wierszy przykładowymi danymi (różnymi od siebie).

Otwórz program LibreOffice Writer i z menu Plik wybierz kolejno NowySzablony. Otwórz szablon o nazwie Nowoczesny list biznesowy (serif) i zapisz go pod nazwą list.odt. Następnie usuń w nim wszystkie symbole zastępcze, sformatuj pole z datą na właściwy format i zastąp przykładową treść w języku łacińskim, przykładową treścią w języku polskim. Dodaj również w odpowiednim miejscu informacje o nadawcy, czyli o sobie samym. Imię i nazwisko muszą być prawdziwe, resztę danych można zmyślić. Zmień również logo, kasując domyślny tekst i zastępując wyróżniony obszar grafiką w odpowiednim rozmiarze.

W otwartym dokumencie list.odt przejdź do menu NarzędziaKreator korespondencji seryjnej i na pierwszym ekranie kreatora naciśnij przycisk Wymień bazę danych. Wskaż lokalizację pliku adresaci.ods i przejdź do kolejnego kroku. Jako typ dokumentu wybierz List i dopasuj pola w bloku adresowym. Ustaw odpowiednie zwroty grzecznościowe dla kobiety i mężczyzny oraz ogólny zwrot grzecznościowy. W ostatnim kroku kreatora dopasuj pozycję bloku adresowego w dokumencie.

Poruszając się strzałkami w prawo i w lewo, sprawdź poprawność wszystkich danych. Zmień czcionkę w całym dokumencie na 12 pkt. Na koniec zapisz dokumenty wynikowe jako jeden duży dokument o nazwie do druku.odt. W tym dokumencie powinno być 5 dokumentów, każdy z innym adresatem, ale z tą samą treścią i wyglądem.

2021-09-01 23:52:20 2024-01-07 21:56:50


© 2024 Młody Informatyk v. 0.1.7717