Narzędzia diagnostyczne i konfiguracyjne
msinfo32 msconfig regedit dxdiag compmgmt.msc
Celem gry Lot balonem jest przelecenie balonem jak najdłuższego dystansu wewnątrz jaskini. W locie będą nam przeszkadzały nierówności jaskini oraz opadający lot balonu.
Tworzymy w programie Scratch trzy duszki: jaskinia1, jaskinia2 i balon oraz dwie zmienne: czas i lot.
Duszki jaskinia1 i jaskinia2 należy przygotować tak, aby duszek balon zmieścił się pomiędzy nimi. Powinny one być wypełnione jednolitym i takim samym kolorem oraz mieć podobny kształt i grubość.
Skrypt duszka jaskinia1 ma za zadanie przesuwać go w poziomie od prawej do lewej strony ekranu.
Skrypt duszka jaskinia2 również będzie przesuwał go w poziomie, ale z niewielkim opóźnieniem względem jaskinia1. W ten sposób uzyskamy wrażenie balonu lecącego w niekończącej się jaskini.
Duszek balon będzie miał dwa kostiumy: jeden normalny i drugi na wypadek zderzenia ze ścianą jaskini.
Pierwszy blok skryptów duszka balon ustawia zmienną czas na 0, ustawia kostium, pozycję i kierunek lotu balona, wyświetla powitanie, a następnie czeka na naciśnięcie SPACJA żeby rozpocząć grę.
Drugi blok skryptów powoduje, że balon w czasie "lotu" kołysze się na boki oraz zwiększa co sekundę wartość zmiennej czas.
Kolejne skrypty zmniejszają i zwiększają wartość zmiennej lot. Balon leci lotem opadającym, natomiast naciśnięcie klawisza SPACJA powoduje zwiększenie wartości zmiennej lot i tym samym podniesienie balona do góry.
Ostatnia grupa skryptów czeka aż duszek balon dotknie ściany jaskini. Kiedy to nastąpi zmieniamy kostium duszka balon i wyświetlamy informację ile czasu trwał lot.
2019-03-05 09:00:10 2019-03-05 13:22:36
msinfo32 msconfig regedit dxdiag compmgmt.msc
Ze strony ubuntu.com/download/server pobierz obraz systemu Ubuntu Server 22.04 LTS W programie VirtualBox dodaj nową wirtualną maszynę: nazwa dowolna, typ Linux, wersja Ubuntu (64-bit). Rozmiar
Konwersja na typ całkowity Jeżeli w kodzie, który piszemy, zajdzie konieczność zamiany zmiennej typu np. string na liczbę całkowitą, to możemy do tego użyć funkcji int(). Przyjmuje ona j
Pisanie jakiegokolwiek programu bez używania zmiennych byłoby bardzo trudne. Zmienne służą do przechowywania danych różnego typu: liczb, tekstów, wartości logicznych i innych, o których na r
Podstawowe operatory arytmetyczne w języku Python + – dodawanie - – odejmowanie * – mnożenie / – dzielenie // – dzielenie z zaokrągleniem % – reszta z dzielenia ** – potęg