Tablice
Tworzenie tablicy const tab1 = ; const tab2 = ; const a = "pies"; const b = 1024; const c = "buda"; const tab3 = ; Metody wykorzystywane w pracy z tablicami push() – dodaje element/y
Celem gry Lot balonem jest przelecenie balonem jak najdłuższego dystansu wewnątrz jaskini. W locie będą nam przeszkadzały nierówności jaskini oraz opadający lot balonu.
Tworzymy w programie Scratch trzy duszki: jaskinia1, jaskinia2 i balon oraz dwie zmienne: czas i lot.
Duszki jaskinia1 i jaskinia2 należy przygotować tak, aby duszek balon zmieścił się pomiędzy nimi. Powinny one być wypełnione jednolitym i takim samym kolorem oraz mieć podobny kształt i grubość.
Skrypt duszka jaskinia1 ma za zadanie przesuwać go w poziomie od prawej do lewej strony ekranu.
Skrypt duszka jaskinia2 również będzie przesuwał go w poziomie, ale z niewielkim opóźnieniem względem jaskinia1. W ten sposób uzyskamy wrażenie balonu lecącego w niekończącej się jaskini.
Duszek balon będzie miał dwa kostiumy: jeden normalny i drugi na wypadek zderzenia ze ścianą jaskini.
Pierwszy blok skryptów duszka balon ustawia zmienną czas na 0, ustawia kostium, pozycję i kierunek lotu balona, wyświetla powitanie, a następnie czeka na naciśnięcie SPACJA żeby rozpocząć grę.
Drugi blok skryptów powoduje, że balon w czasie "lotu" kołysze się na boki oraz zwiększa co sekundę wartość zmiennej czas.
Kolejne skrypty zmniejszają i zwiększają wartość zmiennej lot. Balon leci lotem opadającym, natomiast naciśnięcie klawisza SPACJA powoduje zwiększenie wartości zmiennej lot i tym samym podniesienie balona do góry.
Ostatnia grupa skryptów czeka aż duszek balon dotknie ściany jaskini. Kiedy to nastąpi zmieniamy kostium duszka balon i wyświetlamy informację ile czasu trwał lot.
2019-03-05 09:00:10 2019-03-05 13:22:36
Tworzenie tablicy const tab1 = ; const tab2 = ; const a = "pies"; const b = 1024; const c = "buda"; const tab3 = ; Metody wykorzystywane w pracy z tablicami push() – dodaje element/y
Instrukcja if if (warunek1) { // kod, który się wykona, gdy warunek1 będzie prawdziwy } else if (warunek2) { // kod, który się wykona, gdy warunek2 będzie prawdziwy } else { // ko
Tablica $_GET zawiera dane z formularza wysłanego metodą get oraz wartości przesłane w adresie URL. Tablica $_POST zawiera dane z formularza wysłanego metodą post Tablica $_SERVER zawiera
Formatowanie daty i czasu date(string $format, ?int $timestamp = null): string Funkcja date zwraca datę lub czas w postaci tekstu. Jej obowiązkowym parametrem jest $format, a opcjonalnym znaczni