Scratch 2.0 [MK, 18/19]
Lekcja 3. Robaczek   Gwiezdna potyczka
Lot balonem

Lot balonem

Celem gry Lot balonem jest przelecenie balonem jak najdłuższego dystansu wewnątrz jaskini. W locie będą nam przeszkadzały nierówności jaskini oraz opadający lot balonu.

01.png

Tworzymy w programie Scratch trzy duszki: jaskinia1, jaskinia2 i balon oraz dwie zmienne: czas i lot.

02.png

Duszki jaskinia1 i jaskinia2 należy przygotować tak, aby duszek balon zmieścił się pomiędzy nimi. Powinny one być wypełnione jednolitym i takim samym kolorem oraz mieć podobny kształt i grubość.

03.png

Skrypt duszka jaskinia1 ma za zadanie przesuwać go w poziomie od prawej do lewej strony ekranu.

04.png

Skrypt duszka jaskinia2 również będzie przesuwał go w poziomie, ale z niewielkim opóźnieniem względem jaskinia1. W ten sposób uzyskamy wrażenie balonu lecącego w niekończącej się jaskini.

05.png

Duszek balon będzie miał dwa kostiumy: jeden normalny i drugi na wypadek zderzenia ze ścianą jaskini.

06.png

Pierwszy blok skryptów duszka balon ustawia zmienną czas na 0, ustawia kostium, pozycję i kierunek lotu balona, wyświetla powitanie, a następnie czeka na naciśnięcie SPACJA żeby rozpocząć grę.

07.png

Drugi blok skryptów powoduje, że balon w czasie "lotu" kołysze się na boki oraz zwiększa co sekundę wartość zmiennej czas.

08.png

Kolejne skrypty zmniejszają i zwiększają wartość zmiennej lot. Balon leci lotem opadającym, natomiast naciśnięcie klawisza SPACJA powoduje zwiększenie wartości zmiennej lot i tym samym podniesienie balona do góry.

09.png

Ostatnia grupa skryptów czeka aż duszek balon dotknie ściany jaskini. Kiedy to nastąpi zmieniamy kostium duszka balon i wyświetlamy informację ile czasu trwał lot.

10.png

2019-03-05 09:00:10 2019-03-05 13:22:36


© 2024 Młody Informatyk v. 0.1.7717