Scratch 2.0 [MK, 18/19]
Lekcja 2. Matematyczny pomocni...   Lot balonem
Robaczek

Robaczek

Celem gry Robaczek jest przejście tytułową postacią z dołu ekranu na górę, omijając poruszające się przeszkody. Gra odbywa się w określonym czasie, a dodatkowo za każde udane przejście gracz otrzymuje 1 punkt.

W grze Robaczek należy przygotować tło, potem pobrać z biblioteki dwa duszki: Ladybug i Apple, a na końcu utworzyć 4 duszki będące przeszkodami.

01.png

Tło jest białym obszarem, ale na górze i na dole należy utworzyć 2 pasy w różnych kolorach. Szerokość tych pasów powinna być taka, aby zmieścił się na nich duszek Ladybug.

02.png

Duszki Ladybug i Apple pobieramy z biblioteki duszków. Jeśli są za duże, to należy kliknąć na duszka i pomniejszyć go łapiąc za kwadracik w rogu postaci.

03.png

Na białym tle poruszają się przeszkody utrudniające przechodzenie duszka Ladybug. Jest ich 4 i mają wymiary 130 x 40 (mniej więcej)

04.png

Duszkom, które są przeszkodami, należy zmienić styl obrotów, tak jak na obrazku.

05.png

Kiedy Ladybug złapie Apple, to da jej to dodatkowy czas gry.

06.png

Utwórz dwie zmienne: Czas i Punkty.

6a.png

Teraz zaczynamy tworzyć skrypty dla każdego z duszków. Najpierw utwórz skrypt opisujący poruszanie się pierwszej przeszkody.

07.png

Potem utwórz skrypt opisujący poruszanie się drugiej przeszkody i sprawdź czy dobrze się poruszają po planszy.

08.png

Pomiędzy przeszkodą 3 i 4 musi być większy odstęp, żeby Ladybug mogła odpocząć w czasie przechodzenia przez planszę.

09.png

Dodaj skrypt opisujący poruszanie się 4 przeszkody. Jeśli zmienisz liczbę kroków, to przeszkoda będzie przesuwała się szybciej lub wolniej

10.png

Teraz dodaj skrypty dla duszka Apple.

11.png

Ladybug będzie miała najwięcej skryptów, więc się nie pomyl. Pierwszy blok skryptów dotyczy czasu gry, który tu jest ustawiony na 60 sekund i liczony od 0 do 60. Jak zmienić skrypty, żeby czas był liczony od 60 do 0?

12.png

Kolejne 4 bloki skryptów dotyczą poruszania się Ladybug. Możesz zmienić skrypty tak, aby sterować duszkiem za pomocą klawiszy W S A D.

13.png

Teraz czas na skrypty, które naliczają punkty i czas dla duszka Ladybug. Zwróć uwagę, aby warunki jeżeli dotyka koloru dotyczyły takich kolorów jakie masz na scenie.

14.png

2019-02-27 23:50:17 2019-03-10 23:21:43


© 2024 Młody Informatyk v. 0.1.7717