20 przedmiotów
Podstawy C++ (12)
Lekcja 2.
Przygotowanie środowiska do kompilacji i uruchamiania programów
Jedynymi elementami potrzebnymi do napisania i uruchomienia programu w języku C++ jest edytor tekstu i kompilator. Kompilatory zamieniają kod źródłowy na plik wykonywalny. Kompilatory języka C++ do...
Lekcja 3.
Obowiązkowe i opcjonalne elementy programu
Przykładowy program w języku C++ // Dołączenie pliku nagłówkowego #include <iostream> // Dołączenie przestrzeni nazw std do głównej using namespace std; // Definicja głównej funkcji o nazwi...
Lekcja 4.
Zmienne i typy zmiennych
Typy całkowite Zmienne całkowite mogą przechowywać liczby całkowite. W języku C++ rozróżniamy następujące typy całkowite: int – 32 bitowe liczby całkowite w kodzie U2. Zakres: -2^31 do 2^31 - 1,...
Lekcja 5.
Instrukcje warunkowe oraz operatory porównania i logiczne
Instrukcja warunkowa if/else: if(wyrażenie_zwracające_wartość_typu_prawda_lub_fałsz) { // kod, który się wykona jeśli wyrażenie jest prawdziwe } else { // kod, który się wykona jeśli wy...
Lekcja 6.
Pętle w C++
Składnia pętli while () {} while( warunek ) { polecenia_pętli; } Przykład pętli while #include <iostream> using namespace std; int main () { int a = 10; while( a < 20 ) {...
Lekcja 7.
Tablice w C++
Tworzenie jednowymiarowych tablic zmiennych wygląda następująco: typ_zmiennej nazwa_zmiennej; liczba_elementow musi być dodatnią liczbą całkowitą i musi to być wartość określona w momencie pisa...
Lekcja 8.
Funkcje w C++
Funkcja jest to fragment programu, któremu nadano nazwę i który możemy wykonać poprzez podanie tej nazwy oraz ewentualnych argumentów. Funkcja może zwracać wartość lub nie. Przykład najprostszej fu...
Lekcja 9.
Wskaźniki
Definicja wskaźnika Wskaźnik jest to zmienna w programie, która nie przechowuje wartości, ale adres w pamięci, gdzie ta wartość się znajduje. Jak wiadomo, cały kod programu oraz wartości zmienny...
Lekcja 10.
Funkcje matematyczne w C++
Stałe matematyczne #include <iostream> #include <cmath> #include <iomanip> using namespace std; int main() { cout << setprecision(20); cout << M_PI << endl; cout << M_E <<en...