Podstawy C++ (12)

Lekcja 1.

Po co uczyć się programowania w C++

Lekcja 2.

Przygotowanie środowiska do kompilacji i uruchamiania programów

Jedynymi elementami potrzebnymi do napisania i uruchomienia programu w języku C++ jest edytor tekstu i kompilator. Kompilatory zamieniają kod źródłowy na plik wykonywalny. Kompilatory języka C++ do...
Lekcja 3.

Obowiązkowe i opcjonalne elementy programu

Przykładowy program w języku C++ // Dołączenie pliku nagłówkowego #include <iostream> // Dołączenie przestrzeni nazw std do głównej using namespace std; // Definicja głównej funkcji o nazwi...
Lekcja 4.

Zmienne i typy zmiennych

Typy całkowite Zmienne całkowite mogą przechowywać liczby całkowite. W języku C++ rozróżniamy następujące typy całkowite: int – 32 bitowe liczby całkowite w kodzie U2. Zakres: -2^31 do 2^31 - 1,...
Lekcja 5.

Instrukcje warunkowe oraz operatory porównania i logiczne

Instrukcja warunkowa if/else: if(wyrażenie_zwracające_wartość_typu_prawda_lub_fałsz) { // kod, który się wykona jeśli wyrażenie jest prawdziwe } else { // kod, który się wykona jeśli wy...
Lekcja 6.
loops.jpg

Pętle w C++

Składnia pętli while () {} while( warunek ) { polecenia_pętli; } Przykład pętli while #include <iostream> using namespace std; int main () { int a = 10; while( a < 20 ) {...
Lekcja 7.

Tablice w C++

Tworzenie jednowymiarowych tablic zmiennych wygląda następująco: typ_zmiennej nazwa_zmiennej; liczba_elementow musi być dodatnią liczbą całkowitą i musi to być wartość określona w momencie pisa...
Lekcja 8.

Funkcje w C++

Funkcja jest to fragment programu, któremu nadano nazwę i który możemy wykonać poprzez podanie tej nazwy oraz ewentualnych argumentów. Funkcja może zwracać wartość lub nie. Przykład najprostszej fu...
Lekcja 9.

Wskaźniki

Definicja wskaźnika Wskaźnik jest to zmienna w programie, która nie przechowuje wartości, ale adres w pamięci, gdzie ta wartość się znajduje. Jak wiadomo, cały kod programu oraz wartości zmienny...
Lekcja 10.

Funkcje matematyczne w C++

Stałe matematyczne #include <iostream> #include <cmath> #include <iomanip> using namespace std; int main() { cout << setprecision(20); cout << M_PI << endl; cout << M_E <<en...
Lekcja 12.

Zadania związane z teorią liczb

Lekcja 13.

Zadania związane z geometrią


© 2024 Młody Informatyk v. 0.1.7717