Scratch 2.0 [MK, 18/19]
Lekcja 1. Robaczek
Matematyczny pomocnik

Matematyczny pomocnik

Przygotujemy grę, której zadaniem będzie sprawdzenie umiejętności dodawania dwóch liczba w dowolnym zakresie. W pierwszej wersji gra będzie polegała na wylosowaniu dwóch liczb z zakresu od 1 do 10 i sprawdzeniu czy gracz poprawnie odgadnie wynik sumy. Później będziemy modyfikować początkową wersję gry.

Gra będzie składała się z tła, duszka, 3 zmiennych i oczywiście skryptów dla duszka. Scena nie zawiera skryptów, więc od razu tworzymy zmienne liczba a, liczba b i punkty, a potem zabieramy się za tworzenie skryptów dla duszka.

01.png

Pierwszy blok skryptów duszka zawiera tylko powitanie i nadanie komunikatu GraStart.

02.png

Drugi blok skryptów jest już bardziej skomplikowany. Zawiera pętlę wykonującą się 10 razy, w której prosimy gracza o podanie wyniku sumy dwóch losowych liczb, a następnie sprawdzamy poprawność udzielonej odpowiedzi. Gdy odpowiedź jest poprawna, to zwiększamy liczbę punktów o jeden.

03.png

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zmienić skrypty duszka i np. rozszerzyć zakres losowanych liczb. Możliwe jest również zmienienie sumowania na mnożenie i sprawdzanie w ten sposób swojej znajomości tabliczki mnożenia.

04.png

2019-03-03 22:34:29 2019-03-10 23:18:12


© 2024 Młody Informatyk v. 0.1.7717