Narzędzia diagnostyczne i konfiguracyjne
msinfo32 msconfig regedit dxdiag compmgmt.msc
Gra Gwiezdna potyczka będzie się składała w dwóch części. W pierwszej części musimy przelecieć naszym statkiem przez pas asteroid. Zderzenie z asteroidą powoduje zmniejszenie wytrzymałości pancerza o 10. Kiedy wytrzymałość pancerza spadnie do zera – przegrywamy grę.
W drugiej części gry będziemy walczyli z wrogim statkiem. Oba statki znajdują się na przeciw siebie i strzelają w swoim kierunku laserami. Każde trafienie laserem przeciwnika zmniejsza wytrzymałość pancerza o 10. Wygrywa ten statek, któremu nie skończy się wytrzymałość pancerza.
Na początek przygotujmy tło gry oraz duszki biorące w niej udział. Jako tło wybieramy z biblioteki stars. Dodatkowo zapisujemy tło stars jako plik lokalny i wczytujemy z powrotem do programu jako duszki stars1 i stars2. Naszym głównym duszkiem będzie czerwony Spaceship, którego pobieramy z biblioteki duszków. Przeciwnikiem będzie również Spaceship, ale pomalowany na niebiesko. Dokonamy tego zmieniając kostium duszka Spaceship na bitmapę. Duszki Asteroida, Nasz laser i Laser przeciwnika należy namalować samodzielnie. Należy również pamiętać o zmniejszeniu duszków, jeśli zachodzi taka konieczność.
Duszki stars1 i stars2 powinny przesuwać się względem siebie sprawiając wrażenie, że statki Spaceship lecą na tle gwiazd.
Po wpisaniu skryptów dla stars1 i stars2 należy uruchomić grę i sprawdzić czy działają poprawnie tworząc efekt lotu na tle gwiazd.
Duszek Spaceship ma 5 skryptów. Pierwszy ustawia duszka na dole planszy i pokazuje zmienną Pancerz. Drugi czeka dopóki Pancerz jest mniejszy niż 1 i wtedy kończy grę. Dwa kolejne odpowiadają za poruszanie się duszka w prawo i lewo. Ostatni skrypt dotyczy sytuacji, kiedy trwa walka pomiędzy dwoma statkami. Każde trafienie laserem przeciwnika oznacza –10 dla naszego pancerza.
Główny skrypt duszka Asteroida tworzy 50 klonów tego duszka i odpowiada za ich opadanie z góry na dół. Gdy Asteroida dotknie naszego statku, to zmniejszamy jego pancerz o 10.
Kolejne 3 bloki skryptów dotyczą duszka Spaceship2. Pierwszy skrypt ma za zadanie ukryć Spaceship2 na czas spadania asteroid. Drugi ma przesuwać Spaceship2 w tym samym kierunku gdzie znajduje się Spaceship. Natomiast trzeci skrypt sprawdza czy Spaceship2 otrzymał już tyle uderzeń naszym laserem, że jego pancerz przestał istnieć. Jak łatwo się domyśleć ta ostatnia sytuacja, kończy grę dając nam zwycięstwo.
Ostatnie skrypty dotyczą laserów: naszego (kolor czerwony) i przeciwnika (kolor niebieski). Oba lasery zachowują się w podobny sposób, tzn. czekają na sygnał do walki i przelatują przez całą planszę z miejsca, gdzie w danej chwili znajduje się ich statek.
Rożnica pomiędzy skryptami lasera czerwonego a niebieskiego jest taka, że niebieski strzela samodzielnie, natomiast czerwony po naciśnięciu klawisza SPACJA.
2019-03-12 00:18:28 2019-04-15 11:43:03
msinfo32 msconfig regedit dxdiag compmgmt.msc
Ze strony ubuntu.com/download/server pobierz obraz systemu Ubuntu Server 22.04 LTS W programie VirtualBox dodaj nową wirtualną maszynę: nazwa dowolna, typ Linux, wersja Ubuntu (64-bit). Rozmiar
Konwersja na typ całkowity Jeżeli w kodzie, który piszemy, zajdzie konieczność zamiany zmiennej typu np. string na liczbę całkowitą, to możemy do tego użyć funkcji int(). Przyjmuje ona j
Pisanie jakiegokolwiek programu bez używania zmiennych byłoby bardzo trudne. Zmienne służą do przechowywania danych różnego typu: liczb, tekstów, wartości logicznych i innych, o których na r
Podstawowe operatory arytmetyczne w języku Python + – dodawanie - – odejmowanie * – mnożenie / – dzielenie // – dzielenie z zaokrągleniem % – reszta z dzielenia ** – potęg