Tablice
Tworzenie tablicy const tab1 = ; const tab2 = ; const a = "pies"; const b = 1024; const c = "buda"; const tab3 = ; Metody wykorzystywane w pracy z tablicami push() – dodaje element/y
if(wyrażenie_zwracające_wartość_typu_prawda_lub_fałsz) { // kod, który się wykona jeśli wyrażenie jest prawdziwe } else { // kod, który się wykona jeśli wyrażenie nie jest prawdziwe }
Instrukcję warunkową if/else można zapisać w uproszczonej formie:
wyrażenie_zwracające_prawdę_lub_fałsz ? kod_jeśli_prawda : kod_jeśli_fałsz;
Przykład użycia:
#include <iostream>
using namespace std;
int main () {
int x, y = 10;
x = (y < 10) ? 30 : 40;
cout << "Wartosc x: " << x << endl;
return 0;
}
Przykład, w którym jest sprawdzany więcej niż jeden warunek:
if(pierwsze_wyrażenie_typu_prawda_fałsz) { // kod, który się wykona jeśli pierwsze wyrażenie jest prawdziwe } else if(drugie_wyrażenie_typu_prawda_fałsz) { // kod, który się wykona jeśli drugie wyrażenie jest prawdziwe } else if(trzecie_wyrażenie_typu_prawda_fałsz) { // kod, który się wykona jeśli trzecie wyrażenie jest prawdziwe } else { // kod, który się wykona jeśli żadne wyrażenie nie jest prawdziwe }
switch(zmienna) { case wartość_1 : // kod, który się wykona jeśli zmienna i wartość_1 są takie same break; // opcjonalne case wartość_2 : // kod, który się wykona jeśli zmienna i wartość_2 są takie same break; // opcjonalne // zmienną można porównywać z wieloma wartościami default : // opcjonalne // kod, który się wykona jeśli zmienna nie jest równa żadnej z powyższych wartości }
Instrukcja warunkowa switch działa według poniższych zasad:
Napisz program w języku C++, który pobierze od użytkownika 3 liczby naturalne, a następnie sprawdzi czy te liczby mogą być bokami trójkąta i wypisze odpowiedni komunikat.
Napisz program w języku C++, który pobierze od użytkownika 3 dowolne liczby, a następnie wypisze tą, która jest największa z nich.
Napisz program w języku C++, który pobierze od użytkownika dwie liczby rzeczywiste dodatnie. Pierwsza liczba będzie określała ile punktów uzyskał uczeń ze sprawdzianu (lub innej pracy), druga liczba będzie określała maksymalną ilość punktów do zdobycia. Oczywiście należy sprawdzić czy pierwsza podana liczba jest niewiększa od drugiej i pamiętać o tym, że punktacja może być liczbą niecałkowitą.
Następnie program powinien policzyć wartość procentową jaką uzyskał uczeń w zaokrągleniu do jedności i ją wyświetlić. Na końcu program powinien określić jaką ocenę otrzymuje uczeń według poniższej drabinki ocenowej i również wyświetlić tą ocenę.
Rok zwykły
Rok przestępny
Przed wprowadzeniem kalendarza gregoriańskiego
Nieprawidłowe dane wejściowe
2019-11-17 02:06:12 2020-02-18 09:30:58
Tworzenie tablicy const tab1 = ; const tab2 = ; const a = "pies"; const b = 1024; const c = "buda"; const tab3 = ; Metody wykorzystywane w pracy z tablicami push() – dodaje element/y
Instrukcja if if (warunek1) { // kod, który się wykona, gdy warunek1 będzie prawdziwy } else if (warunek2) { // kod, który się wykona, gdy warunek2 będzie prawdziwy } else { // ko
Tablica $_GET zawiera dane z formularza wysłanego metodą get oraz wartości przesłane w adresie URL. Tablica $_POST zawiera dane z formularza wysłanego metodą post Tablica $_SERVER zawiera
Formatowanie daty i czasu date(string $format, ?int $timestamp = null): string Funkcja date zwraca datę lub czas w postaci tekstu. Jej obowiązkowym parametrem jest $format, a opcjonalnym znaczni